Dobre praktyki

Mądre wykorzystanie smartfona – lekcja dla młodszych uczniów. II LO w Puławach

19.12.2018

II Liceum Ogólnokształcące w Puławach

Liczba uczestników: 26


Charakterystyka uczestników:

2 uczniów z klasy pierwszej liceum
24 uczniów z klasy siódmej szkoły podstawowej


Opis inicjatywy: Lekcja z telefonem, czyli inna strona mediów społecznościowych

Zainspirowani warsztatami prowadzonymi w szkole w ramach projektu „Cybernauci”, uczniowie klasy pierwszej liceum: Gabriela i Michał przygotowali i przeprowadzili lekcję dla uczniów klasy VII. Jej celem było uwrażliwienie uczniów szkoły podstawowej na problematykę świadomego korzystania z mediów społecznościowych oraz zaprezentowanie możliwości wykorzystania Instagrama i smartfonów podczas lekcji języka angielskiego. Przygotowane przez uczniów materiały i relacja z lekcji zostały zaprezentowane zespołowi nauczycieli języków obcych, aby ich zainspirować do kreatywnego wykorzystania mediów społecznościowych podczas zajęć dydaktycznych.

Przebieg lekcji

1. Burza mózgów: cybernetyka, media społecznościowe.

2. Ankieta sprawdzająca świadomość uczniów na temat cybernetyki oraz ich preferencji w zakresie korzystania z Internetu.

3. Przykład lekcji z telefonem. Prowadzący lekcję wcześniej stworzyli konto na Instagramie, gdzie umieścili przygotowane przez siebie krótkie filmy edukacyjne dotyczące czasów angielskich oraz quiz sprawdzający ich znajomość. Po obejrzeniu filmów, uczniowie za pomocą telefonów rozwiązali quiz, a osoby prowadzące miały wgląd w ich odpowiedzi. Ćwiczenie zakończono krótką dyskusją na temat poprawności udzielonych odpowiedzi oraz efektywności wykorzystanych materiałów i narzędzi.

4. Gra ‘Koło fortuny”, w której hasła i kategorie związane były z cybernetyką.

5. Podsumowanie lekcji.


Zaangażowanie rodziców: Podczas zebrań z rodzicami wychowawcy klas uczestniczących w przedsięwzięciu zaprezentowali rodzicom założenia projektu „Cybernauci” oraz przedstawili relację z „Lekcji z telefonem” jako przykład umiejętnego korzystania z mediów społecznościowych.


Efekty inicjatywy: Uczniowie i nauczyciele zostali zainspirowani do wykorzystania mediów społecznościowych w celach edukacyjnych.

Uczestnicy autorskiej lekcji zwiększyli swoją świadomość na temat umiejętnego korzystania z zasobów internetowych.

Autorzy projektu, czyli uczniowie klasy pierwszej liceum, stanowią doskonały przykład promowania kreatywności i innowacyjności wśród uczniów. Integracja uczniów szkoły podstawowej i liceum.


Materiały, które zostały wykorzystane: www.instagram.com/e.lekcja.angielski


Relacja i szczegóły inicjatywy: http://www.ken.pulawy.pl/2015-02-02-19-45-49/z-zycia-szkoly/wydarzenia/767-lekcja-z-telefonem-czyli-inna-strona-mediow-spolecznosciowych


Autorka: Sylwia Wójtowicz


Strona internetowa szkoły: http://www.ken.pulawy.pl


Pobierz relację w wersji PDF: POBIERZ

 

 

Czytaj również