Gimnazjum im. JanaPawła II w Ślęzakach
Liczba uczestników: 50
Charakterystyka uczestników :
- W akcję zaangażowali się uczniowie gimnazjum wraz z wychowawcami.
- W gimnazjum mamy dwie klasyhttp://www.zspslezaki.pl/: II i III łącznie 50 uczniów. Temat jest bardzo bliski młodym ludziom, ponieważ na co dzień korzystają bardzo dużo z multimediów.
Klasa II to uczniowie mający 14 lat, klasa III – 15 lat.
Opis inicjatywy
- Początkiem grudnia 2018 został ogłoszony konkurs plastyczny wśród uczniów klas IV-VII szkoły podstawowej i klas II-III gimnazjum pod hasłem “Plusy i minusy multimediów.” Każda klasa losowała jedno z zadań: w gimnazjum: klasa II – “Plusy i minusy korzystania z gier komputerowych”, klasa III – “Plusy i minusy korzystania z portali społecznościowych”. Zadaniem uczniów była wspólna praca nad zagadnieniem, przedstawienie tematu plastycznie na otrzymanym arkuszu papieru, tak aby jak najdokładniej oddać sens tematyki.
- Następnie prace zostały zaprezentowane na szkolnym korytarzu na ścianie, gdzie dodatkowo każda klasa zareklamowała swoje zaangażowanie w projekt, a efekty pracy zostały utrwalone na kamerze.
- Przebieg akcji został zarejestrowany na filmiku i umieszczony na stronie szkolnej oraz w internecie.
- Nagrodą za najlepiej wspólnie zrobiony plakat był jeden wybrany dzień tygodnia przez uczniów, podczas którego byli zwolnieni ze sprawdzianów i odpytywania. Inicjatywa miała na celu kontynuację przedsięwzięć jakie podjęliśmy w ramach konkursu Cybernauci.
Zaangażowanie rodziców w inicjatywę:
Rodzice mają świadomość podejmowanych działań przez szkołę w ramach konkursu Cybernauci.
- Już na listopadowej wywiadówce zostali poinformowani przez wychowawców o podejmowanej kolejnej akcji konkursowej.
- Z pracami swoich pociech mogli się zapoznać podczas spotkania wigilijnego swoich dzieci w przedszkolu i szkole.
- Mogli podziwiać i zapoznać się z treścią i problematyką zawartą w pracach uczniowskich.
Efekty:
- Świadomość mądrego korzystania z multimediów to największy efekt inicjatywy.
- Z pewnością młodzież będzie popełniała nadal wiele błędów związanych z korzystaniem z portali społecznościowych czy gier komputerowych, jednak bogatsza wiedza w tym temacie uwrażliwia człowieka na wiele niebezpieczeństw.
- Z pewnością też znajdzie się odbiorca bardziej świadomy ww. zagadnień.
Materiały, które zostały wykorzystane
W pracy bazowaliśmy na pomocach dydaktycznych, multimediach. Pomoce papiernicze: papier, kredki, flamastry, farby, kleje były nieodzowne, strony internetowe, komputer, telefony, kamera, drukarka, ksero. korzystano z wyszukiwarek i przeglądarek w celu znalezienia informacji o przerabianym problemie.
Relacja i szczegóły inicjatywy:
https://drive.google.com/file/d/1UZgQvm-hfjKYDMLkA7n6EyX6nXCGuu1i/view?usp=sharing
Autorki: Danuta Boczula, Agata Stawiarska
Strona internetowa szkoły: http://www.zspslezaki.pl/
Pobierz opis inicjatywy w PDF: POBIERZ