Dobre praktyki

Cybernauci w akcji w Gimnazjum im. JanaPawła II w Ślęzakach

25.05.2018

Gimnazjum im. JanaPawła II w Ślęzakach

Liczba uczestników: 50
Charakterystyka uczestników :

  1. W akcję zaangażowali się uczniowie gimnazjum wraz z wychowawcami.
  2. W gimnazjum mamy dwie klasyhttp://www.zspslezaki.pl/: II i III łącznie 50 uczniów. Temat jest bardzo bliski młodym ludziom, ponieważ na co dzień korzystają bardzo dużo z multimediów.

Klasa II to uczniowie mający 14 lat, klasa III – 15 lat.


Opis inicjatywy

  1. Początkiem grudnia 2018 został ogłoszony konkurs plastyczny wśród uczniów klas IV-VII szkoły podstawowej i klas II-III gimnazjum pod hasłem „Plusy i minusy multimediów.” Każda klasa losowała jedno z zadań: w gimnazjum: klasa II – „Plusy i minusy korzystania z gier komputerowych”, klasa III – „Plusy i minusy korzystania z portali społecznościowych”. Zadaniem uczniów była wspólna praca nad zagadnieniem, przedstawienie tematu plastycznie na otrzymanym arkuszu papieru, tak aby jak najdokładniej oddać sens tematyki.
  2. Następnie prace zostały zaprezentowane na szkolnym korytarzu na ścianie, gdzie dodatkowo każda klasa zareklamowała swoje zaangażowanie w projekt, a efekty pracy zostały utrwalone na kamerze.
  3. Przebieg akcji został zarejestrowany na filmiku i umieszczony na stronie szkolnej oraz w internecie.
  4. Nagrodą za najlepiej wspólnie zrobiony plakat był jeden wybrany dzień tygodnia przez uczniów, podczas którego byli zwolnieni ze sprawdzianów i odpytywania. Inicjatywa miała na celu kontynuację przedsięwzięć jakie podjęliśmy w ramach konkursu Cybernauci.

Zaangażowanie rodziców w inicjatywę:
Rodzice mają świadomość podejmowanych działań przez szkołę w ramach konkursu Cybernauci.

  • Już na listopadowej wywiadówce zostali poinformowani przez wychowawców o podejmowanej kolejnej akcji konkursowej.
  • Z pracami swoich pociech mogli się zapoznać podczas spotkania wigilijnego swoich dzieci w przedszkolu i szkole.
  • Mogli podziwiać i zapoznać się z treścią i problematyką zawartą w pracach uczniowskich.

Efekty:

  • Świadomość mądrego korzystania z multimediów to największy efekt inicjatywy.
  • Z pewnością młodzież będzie popełniała nadal wiele błędów związanych z korzystaniem z portali społecznościowych czy gier komputerowych, jednak bogatsza wiedza w tym temacie uwrażliwia człowieka na wiele niebezpieczeństw.
  • Z pewnością też znajdzie się odbiorca bardziej świadomy ww. zagadnień.

Materiały, które zostały wykorzystane
W pracy bazowaliśmy na pomocach dydaktycznych, multimediach. Pomoce papiernicze: papier, kredki, flamastry, farby, kleje były nieodzowne, strony internetowe, komputer, telefony, kamera, drukarka, ksero. korzystano z wyszukiwarek i przeglądarek w celu znalezienia informacji o przerabianym problemie.


Relacja i szczegóły inicjatywy:

https://drive.google.com/file/d/1UZgQvm-hfjKYDMLkA7n6EyX6nXCGuu1i/view?usp=sharing


Autorki: Danuta Boczula, Agata Stawiarska
Strona internetowa szkoły: http://www.zspslezaki.pl/
Pobierz opis inicjatywy w PDF: POBIERZ

Czytaj również