Szkoła : Szkoła Podstawowa Nr 9 w Lubinie
Liczba uczestników: 184
Charakterystyka uczestników : Projekt został przygotowany przez uczniów klasy V b z SP 9 w Lubinie wraz z wychowawczynią – Krystyna Węgrzyn. Do projektu zostali zaproszeni nauczyciele i uczniowie klas IV – VI z SP 9 w Lubinie.
Opis inicjatywy:
„W labiryncie Minotaura” to projekt, który realizowany był w SP nr 9
w Lubinie w ramach programu „Cybernauci” i „Mistrzowie kodowania”.
W czasie lekcji:
- omawiano zasady korzystania z Internetu;
- w szkole odbyły się warsztaty z Emisariuszem Bezpiecznego Internetu, z którym omawialiśmy bezpieczne strefy, robiliśmy plakaty, głosowania i oglądaliśmy różne filmiki,
- uczniowie i uczennice z klasy V b wraz z nauczycielką Krystyną Węgrzyn ułożyli na korytarzu labirynt z butelek. Umieścili w nim pytania dotyczące Internetu. Później uczniowie innych klas odpowiadali na pytania i przechodzili przez labirynt.
Jak to zrobili:
– Uczestnicy spisali zasady bezpiecznego korzystania z internetu układając quiz, który później został podłożony w labiryncie. Pytania quizu dotyczy m.in. Od ilu lat można zakładać konta na portalach społecznościowych?
– Na wielkiej białej planszy uczestnicy poukładali butelki w kształcie labiryntu. “Na początku w głowie każdy z naszej klasy układał sobie projekt, a następnie układał te butelki na zmianę. Mieliśmy dużo ślepych uliczek. Była tylko jedna dobra droga, w którą większość osób wchodziła. Obok labiryntu rozmieszczone były plakaty z zasadami komunikacji w sieci.” – Alicja Wieczorek z klasy V b.
Zaangażowanie rodziców w inicjatywę:
Przedstawiciele rodziców uczestniczyli w warsztatach z emisariuszem,
a następnie w czasie zebrań przekazali pozostałym rodzicom relację i wnioski dotyczące bezpiecznych zachowań uczniów i rodziców w sieci.
Efekty:
Społeczność szkolna klas IV – VI przypomniała i utrwaliła sobie wiedzę na bezpieczeństwa w sieci. Ten labirynt był po to, aby każdy mógł się upewnić czy naprawdę wie jak się zachować w Internecie. – Martyna Ziernik z klasy IV c.
Materiały, które zostały wykorzystane
Do projektu zostały wykorzystane pytania omawiane w czasie zajęć z emisariuszem programu “Cybernauci – bądź bezpieczny w sieci” oraz w czasie zajęć z wychowawcą i zajęć komputerowych. Wykorzystane były materiały ze stron:
- Cybernauci – materiały edukacyjne
- 116 111 (telefon zaufania dla dzieci i młodzieży)- materiały edukacyjne
Relacja i szczegóły inicjatywy:
- Zobacz zdjęcia: ZDJĘCIA (kliknij)
- Media o inicjatywie:
– Portal miasta Lubin:http://www.lubin.pl/w-labiryncie-minotaura-godzina-kodowania/
– Portal miasta Lubin Extra: http://lubinextra.pl/2016/12/12/labiryncie-minotaura-godziny-kodowania-lubinskiej-sp-9/
– Portal E-Legnickie : http://e-legnickie.pl/wiadomosci-z-regionu/lubin/7260-edukacja-internetowa-dzieci-bezpieczne-w-sieci-foto
Autorka: Krystyna Węgrzyn
Pobierz opis inicjatywy w PDF: POBIERZ (kliknij)
Strona internetowa szkoły: http://sp9.dkonto.pl/