Dobre praktyki

W labiryncie Minotaura. Szkoła Podstawowa Nr 9 w Lubinie

11.05.2017
Szkoła : Szkoła Podstawowa Nr 9  w Lubinie

 

Liczba uczestników: 184
Charakterystyka uczestników : Projekt został przygotowany przez uczniów klasy V b z SP 9 w Lubinie wraz z wychowawczynią – Krystyna Węgrzyn. Do projektu zostali zaproszeni nauczyciele i uczniowie klas IV – VI z SP 9 w Lubinie.


Opis inicjatywy:

„W labiryncie Minotaura” to projekt, który realizowany był w SP nr 9
w Lubinie w ramach programu „Cybernauci” i „Mistrzowie kodowania”.
W czasie lekcji:

  • omawiano zasady korzystania z Internetu;
  • w szkole odbyły się warsztaty z Emisariuszem Bezpiecznego Internetu, z którym omawialiśmy bezpieczne strefy, robiliśmy plakaty, głosowania i oglądaliśmy różne filmiki,
  • uczniowie  i uczennice z klasy V b wraz z nauczycielką Krystyną Węgrzyn ułożyli na korytarzu labirynt z butelek. Umieścili w nim pytania dotyczące Internetu. Później uczniowie innych klas odpowiadali na pytania i przechodzili przez labirynt.
    Jak to zrobili:
    –  Uczestnicy spisali zasady bezpiecznego korzystania z internetu układając quiz, który później został podłożony w labiryncie. Pytania quizu dotyczy m.in. Od ilu lat można zakładać konta na portalach  społecznościowych?
    – Na wielkiej białej planszy uczestnicy poukładali butelki w kształcie labiryntu. „Na początku w głowie każdy z naszej klasy układał  sobie projekt, a następnie układał te butelki na zmianę. Mieliśmy dużo ślepych uliczek. Była tylko jedna dobra droga, w którą większość osób wchodziła. Obok labiryntu rozmieszczone były plakaty z zasadami komunikacji w sieci.” – Alicja Wieczorek z klasy V b.

Zaangażowanie rodziców w inicjatywę:

Przedstawiciele rodziców uczestniczyli w warsztatach z emisariuszem,
a następnie w czasie zebrań przekazali pozostałym rodzicom relację i wnioski dotyczące bezpiecznych zachowań uczniów i rodziców w sieci.


Efekty:
Społeczność szkolna klas IV – VI  przypomniała i utrwaliła sobie wiedzę na bezpieczeństwa w sieci. Ten labirynt był po to, aby każdy mógł się upewnić czy naprawdę wie jak się zachować w Internecie. – Martyna Ziernik z klasy IV c.


Materiały, które zostały wykorzystane
Do projektu zostały wykorzystane pytania omawiane w czasie zajęć z emisariuszem programu „Cybernauci – bądź bezpieczny w sieci” oraz w czasie zajęć z wychowawcą i zajęć komputerowych. Wykorzystane były materiały ze stron:


Relacja i szczegóły inicjatywy:

Autorka: Krystyna Węgrzyn


Pobierz opis inicjatywy w PDF: POBIERZ (kliknij)

Strona internetowa szkoły: http://sp9.dkonto.pl/

Czytaj również