Materiały edukacyjne

Nauczyciele

Gimnazjum

  • Sposoby reagowania na sytuacje zagrażające w sieci
    Przed uczestniczkami i uczestnikami niełatwy, ale jakże ważny temat cyberprzemocy. Analizując różne formy tego zjawiska, będą mieli za zadanie stworzenie listy sposobów reagowania na sytuacje zagrażające, z którymi mogą się spotkać podczas korzystania z internetu. Dowiedzą się także, jaki sposób myślenia może przyjąć sprawca takich działań, a jaki sama ofiara. Ich rolą będzie też odniesienie się do osoby świadka cyberprzemocy i odpowiedzenie na pytanie, czego nie powinien on, a co może w tej sytuacji zrobić.
  • Jak wzmocnić swoją prywatność
    Lekcja pokazuje, że prywatność jest wartością, o którą należy dbać. Warto zatem świadomie nią zarządzać i wybierać adekwatne kanały przekazu informacji na swój temat lub na temat innych. Podczas zajęć uczestnicy i uczestniczki odkrywają, że tak naprawdę trudno jest w pełni zachować prywatność w internecie, ale istnieją sposoby, dzięki którym można ją wzmocnić.
  • Struktura architektoniczna internetu
    Uczestniczki i uczestnicy wyruszą wspólnie drogą, jaką przebiega łączność internetowa. Będzie to podróż przez całą architektoniczną strukturę internetu. Drogowskazem na kolejnych etapach wędrówki będzie mini-słownik haseł i definicji związanych z internetowym przekazem informacji, a punktem kulminacyjnym prezentacja, która trafiłaby do każdego odbiorcy, nawet tego najbardziej wymagającego, a więc dziecka.
  • Zainstaluj, czyli…?
    Zajęcia są zaproszeniem do Wielkiego Aplikacyjnego Turnieju. Uczestniczki i uczestnicy będą mieli okazję zmierzyć się w czterech kategoriach: zanim zainstalujesz, plusy, minusy aplikacji oraz bezpieczeństwo. Zadania w każdej z kategorii będą wymagały zdobycia wiedzy związanej z różnymi aspektami korzystania z aplikacji. Za punkty zaś posłużą litery, z których przy odrobinie szczęścia wszyscy gracze będą mogli ułożyć podsumowujące zajęcia hasło.