KUPUJĘ W INTERNECIE” ma charakter edukacyjny. Celem projektu jest pokazanie Konsumentom, że zakupy w Internecie są łatwe, szybkie i wygodne. Za pomocą obrazów, dźwięków i słów przeprowadzamy Użytkowników przez kolejne etapy procesu zakupowego. Pokazujemy jak zapewnić sobie najwyższy stopień bezpieczeństwa podczas zakupów w Internecie. Kampania ma charakter cykliczny. Co roku, w listopadzie są realizowane jej kolejne edycje. Edukacja Konsumentów trwa przez cały rok.
Osią akcji jest poradnik „Jak kupować w Internecie?”. Znajdują się w nim infografiki, które pokazują, że zakupy w Internecie są proste, szybkie i bezpieczne. Nad treściami poradnika pracowali eksperci Izby Gospodarki Elektronicznej, którzy podjęli tematykę praw e-konsumenta, scharakteryzowali różne aspekty kupowania w Internecie, pokazali dane z europejskich raportów i przeglądów rynkowych. Dodatkowo w poradniku znalazł się „Dekalog Bezpiecznych zakupów online e-Commerce Polska”, który cieszy się dużym zainteresowaniem wśród konsumentów, jak i e-przedsiębiorców.